RSS Feed

Recension: IsaDora Wonder Nail – Moroccan Blue

Moroccan Blue (721) från IsaDora är ett rent krämlack i en fyllig blågrå(teal) nyans. Du får exakt samma nyans på dina naglar som du kan se på flaskan, vilket jag tycker är relativt ovanligt.
Färgen är djup och härlig. Inomhus så är den aningens dov och kan emellanåt dra åt ett lite mer blåsvart håll. På bilden så ser ni hur lacket ser ut utomhus, i molnigt väder. Formulan är ruskigt bra, lacket fördelar sig mycket fint över nageln. IsaDoras breda borstar är också nästan löjligt enkla att jobba med – fula ränder är egentligen omöjligt att råka få till. Just detta lack täcker också väldigt bra, jag har faktiskt bara använt ett lager och trots det så är lacket helt opakt(ogenomskinligt).

Eftersom lacket upplevs som mörkare och dammigare inomhus, så är det här ett perfekt lack för er som arbetar på lite striktare arbetsplatser där ett rosa neonlack kanske inte är en hit… Och jag, som den lilla retronörd jag är, älskar att det här lacket fungerar så otroligt bra tillsammans med mina bruna mockaskjortor!

Betyg: 5/5
Pris: 69kr
Var? Överallt. HM, ICA, Lindex, Kicks

Leave a Reply

