RSS Feed

Recension: Oriflame – Tender Care Almond & Caramel

Oriflame, det svenska företaget som byggt upp sin framgång genom direktförsäljning, kommer i november ut med två nya utgåvor av en av deras äldsta produkter – Tender Care. Originalversionen av produkten har funnits med ända sedan företagets grundande, och är en universalvårdande kurcremé som mjukgör och lugnar torr och/eller irriterad hud.


De nya utgåvorna heter Tender Care Almond  och Tender Care Caramel, och har diskreta dofter av mandel och kola. När jag fick hem dessa så kände jag direkt att jag fastnade för Caramel. Jag blev nostalgisk och kände mig som ett barn igen. Mums-mums! Doftar precis som dumlekola. Fungerar perfekt att använda på läppar och nagelband, aromen myser till det i vardagen. När det gäller Almond så ser jag att det snarare är kvinnor på 30+ som kan tänkas attraheras av doften (medan Caramels doft är snäppet ungdomligare). Det blir till att använda den på hudpartier som inte är alltför nära näsan. Exempelvis torra armbågar!

Själva formulan och produkten fungerar utmärkt, man blir återfuktad utan att känna ett behov av att applicera mer cremé när det gamla torkat in (vilket är relativt vanligt med en del läppcerat eller krämer). Cremén går lätt och snabbt in i huden, ingen klibbighet.
Jag, som har ganska torra armbågar, upplever att Tender Care fungerar lika bra som Apotekets diverse läkemedelskrämer. Men! De fungerar lika bra – men kostar mer… Så har du kontinuerliga problem med hudpartier som är torra, så är det bättre att bege sig till Apoteket. För läppar å andra sidan, så är de ruskigt bra!

Betyg: 4/5
Pris: 115kr/st
Var? Hos Oriflame-konsulenter. Om du inte känner en försäljare så kan du gå in här och hitta närmsta försäljare.

Almond finns till försäljning nu, Caramel lanseras den 28 november.

Leave a Reply

