RSS Feed

Recension: IsaDora Wonder Nail – 745 Persian Princess

På sista tiden så har jag fallit som en fura för IsaDoras underbara nagellack. Att deras höst/vinterkollektion Jewels of the Orient Trend Nails är bland det härligaste jag sett i höst, är inte att sticka under stol med! När jag först såg kollektionen så blev jag störtkär i den lila 745 Persian Princess. Och när jag väl lackade naglarna så blev jag inte besviken – vackert skimrande lila, nästan en känsla av magenta.

Det syns inte så väl på bilden men lacket innehåller fina, fina, fina skimmerkorn i både isigt rosa och varmt lila nyanser. Det är dynamiskt och känns annorlunda för varje gång man tittar på naglarna. Lacket har en ganska så metallisk finish så det känns som att naglarna verkligen står ut och lyser upp de annars så bleka vinterhänderna. Man behöver två-tre lager innan lacket blir opakt. Det finurliga med detta lack är att ju fler lack du lägger på, desto djupare och mer effektfullt blir lacket. Lacket har en normal tjocklek och appliceras enkelt på naglarna.

Betyg: 5/5
Pris: 69kr/st
Var? HM, stormarknader (Coop, Ica Maxi, City Gross), Kicks. Och så vidare.

Jag kanske är ensam om det här, men IsaDoras wide brush är nästan lika bra som OPI’s borstar, eller vad säger ni?

Leave a Reply

