RSS Feed

Recension: Astor – Rouge Couture Lipstick “Nude Silk”

För ett litet tag sedan hörde jag talas om märket Astor, ett märke med allt du kan tänkas behöva inom makeup och naglar. Astor är inte välkänt i Sverige, utan har sin stora marknad på det europeiska fastlandet. De avänder sig av Heidi Klum som ansikte utåt på ett sådant hårt sätt att man  nästan tror att detta är Heidi Klums alldeles egna märke. (Men så är inte fallet.) Jag köpte hem ett Rouge Couture Lipstick i färgen Nude Silk från ebay, och idag föll det ner i min brevlåda.

Formulan är mycket krämig och tack vare att läppstiftet är berikad med silkesfiber så glider det lätt på läpparna. Du behöver dock lägga på flera lager innan det ligger bra på läpparna, då läppstiftet är lite för genomskinligt. Enligt Astor själva så skall detta läppstift sitta perfekt i “upp till 9 timmar” och visst, de håller upp till 9 timmar. När jag bara bar läppstiftet så började läppstiftet blöda redan efter knappt 1 timma, när jag använde en läppenna så höll färgen i 2 timmar. Men detta gäller alltså bara konturen – för läppstiftet försvann från innerkanten från läppen, trots att jag inte slet på läppstiftet särskilt mycket, oerhört snabbt. Jag vill inte ens tänka på hur knasig man skulle se ut om man började dricka eller äta…
På bilden har jag haft läppstiftet, utan läppenna, i drygt 30 min och man kan se att det har börjat blöda.

Läpparna känns mycket mjuka både under tiden som du bär läppstiftet, och en lång tid efteråt. Det är ju positivt. Men det kan inte vara det enda som är bra med ett läppstift för att läppstiftet skall vara värt att köpa! Egentligen är det här bara ett läppcerat med dålig färg.

Betyg? 1/5
Köpa igen? Nej. Det är alldeles för krångligt att hålla läpparna snygga.
Pris? Runt 100kr
Var? Ebay eller här.

Leave a Reply

