RSS Feed

Hair. Hair. Hair is all you need.


Hair.Resort från Kevin Murphy är för tillfället min bästa vardagskompis när det gäller mitt hår. Utan några större problem så ger denna produkt håret en väldigt fin och jämn strand-look. Efter en dusch så masserar jag in en liten klick i håret, fönar en kort stund och vips så lever mitt annars så raka hår. Samtidigt som produkten framhäver lockar, så ger den stadga åt håret – utan att för den sakens skull få håret att stelna. Mjuk stadga om man så vill.

Det är ett stort plus i kanten att Hair.Resort dessutom är oljefri. Doften är något odefinierbar, det luktar ungefär som om du kör ner näsan i en godispåse. Gott, men förvirrande. Det enda som är irriterande med Kevin Murphy är att det är ett salongsmärke, så det är inte alltför lättillgängligt. Min bästa vän är frisör, och hon representerade Kevin Murphy förut, men just nu studerar hon, så jag står med händerna i fickorna och försöker hitta någon annan i närheten som kan tillhandahålla deras produkter.

Australiensiske Kevin Murphy har överlag produkter som slår de flesta andra märken på fingrarna, både vad gäller doft och funktion. Det jag gillar allra mest med Kevin Murphy är dock deras ständigt närvarande miljötänk. För flaskan på bilden är väl inte så otroligt upphetsande, inte sant? Den är formad på det där sättet enbart på grund av att det är en förpackningsform som tar upp så lite yta som möjligt, så att ingen yta går till spillo i transporterna! Det ger vi tummen upp för!

One response »

  1. Brukar köpa just den på hårsalongen på krämaren (glömt namnet)

    Reply

Leave a Reply

