RSS Feed

Recension: FACE Stockholm – Matte Eyeshadow “Teal”

De senaste åren har det, hos mig, vuxit fram en nästintill bisarr besatthet av färgen teal. Jag vill ha teal-färgade kläder, teal-färgade smycken, teal-färgade väskor och framförallt – teal-färgat smink. Jag skulle, utan problem, kunna klä mig från topp till tå i färgen teal…

Face Stockholm - Teal
På grund av detta så finns det en sann trotjänare i min sminkväska, nämligen Face Stockholms ögonskugga som har just namnet Teal. I grunden är det en matt skugga, men det finns vissa inslag av silverglitter. Dock är detta glitter mycket diskret och låter själva färgen stå i rampljuset.

Jag har alltid gillat Face Stockholms ögonskuggor då de är väldigt enkla att jobba med. De är högpigmenterade och du behöver inte alls kämpa för att få djup och intensitet i färgen. Priset är lite saftigt tilltaget, men färgen sitter där den ska och har du laget en bra bas (med ögonprimer, eller det simplare alternativet – din vanliga foundation) så behöver du inte oroa dig för att behöva lägga om ögonskuggorna vid lunchtid. I det långa loppet så tjänar du på detta, både när det gäller pengar och kanske ännu viktigare – du tjänar in tid, eftersom du inte behöver stå framför spegeln och dutta på lager efter lager för att få en kraftig pigmentering.
Prisvärt så det heter duga!

Betyg: 5/5
Pris: 185kr/st (Kostar 20 dollar på hemsidan)
Var? I Face Stockholms egna butiker / Face Stockholms hemsida

One response »

  1. Svar: haha japp Volvo som i bilarna volvo 😉 Lacken ska vara inspirerade av deras bilfärger om jag förstått det hela korrekt, lite roligt 🙂 Ska testa ett av lacken nästa gång jag ska lacka om naglarna så får vi se om dom vet hur man gör lack 😉

    Reply

Leave a Reply

