RSS Feed

The act of pier pressure

Jag vet att det är många av oss skönhetsjunkies som hyser en nästintill religiös känsla inför den världskända butiken Sephora. Visst, det finns otroligt mycket intressant i butikerna, men jag kan inte annat än undra vad det är som gör att dessa butiker är så populära? Priserna kan det definitivt inte vara, utbudet finns till försäljning på andra ställen – och då oftast billigare. När jag var i Rom sist så besökte jag flera av deras butiker, men kunde inte förmå mig att köpa en enda vara. Nej, denna hysteri medför bara en ångest hos de som inte har möjlighet att ta sig till en av kedjans fysiska butiker.
Är det kanske för att det är enkelt som folk är som besatta av denna kedja? Man behöver ju trots allt inte antränga sig över huvud taget när man äntrar en Sephora-butik, allting du kan tänkas behöva finns därinne. But what’s the fun in that..?

Leave a Reply

